Poduri din lemn - Jigodin

Atractii turistice - Autentificare/Inregistrare (2935 atractii turistice, 12915 poze si 1414 comentarii)

In Jigodin, pana in 1930 sat, azi cartier al orasului Miercurea Ciuc, gasim doua poduri din lemn, care necesita renovare, unul peste raul Olt, iar celalalt peste paraul Fitod. Podul din lemn de peste Olt este mai interesant, fiind construit in intregime din lemn, iar structura rezista inca, si azi.

Harti, descrieri si comentarii detailate, poze, posibilitate de cautare, navigare pe teren in timp real catre Poduri din lemn - Jigodin - dupa inregistrare.

Trei turnuri de piatra Campina castel Iulia Hasdeu muzeu
Trei turnuri de piatra
Curtea castelului Gornesti
Curtea castelului
Sub pod Bicajelul inghetat Podul suspendat nou Cheile Bicajelului Bicajel
Sub pod Bicajelul inghetat
Urme de cauciuc Murfatlar lacul lac creta cariera
Urme de cauciuc
Partea dinspre nord-est Homorod moara apa
Partea dinspre nord-est
Treapta de sus
De pe Stanca Burlii, satul Cut stanca burlii cristan
De pe Stanca Burlii, satul Cut

Ai ajuns deja in acest loc, si ai reusit sa surprinzi ipostaze deosebite ale acestui geoobiectiv? Incarca pozele tale in albumul foto Poduri din lemn Jigodin!

>>> Vizitati Poduri din lemn - Jigodin si celelalte obiective turistice prezentate. Multe dintre ele sunt locuri inedite, mai putin cunoscute. Va invitam sa le descoperiti!

Afla care sunt obiectivele turistice din Jigodin-Bai, cea mai apropiata localitate, care se afla la 0,57 km distanta. Repere arheologice pe teritoriul localitatii Jigodin-Bai: 12
Izvoarele de apa minerala Selters Din aceasta cauza, la inceputul secolului XX-lea apa minerala de aici a fost imbuteliata sub numele de Selters Secuiesc, iar numele locului a fost schimbat in Selters. Apa minerala a izvoarelor Selters este carbogazoasa, alcalina, si putin sarata - seamana din punct de vedere al gustului si efectelor benefice cu celebra apa minerala din Niederselters, Germania.
Gradina Zanelor Cheile Bicazului Este un perete de stanca, o formatiune specifica de stanci, si totodata unul dintre locurile preferate ale caprelor negre din zona. Distanta mica intre obiective (Suhard-Gradina) m-a intrigat.
Gura de mina Baile Harghita Pe teritoriul statiunii Baile Harghita a functionat in trecut o exploatare subterana de caolin, care in 2018 a intrat in faliment, si a fost inchisa gradual. In jurul statiunii gasim mai multe halzi de steril, rezultate din depozitarea reziduurilor din exploatare.
Turn belvedere Dealul Chingii Ocland Composesoratul Homorodul Mic din Ocland a ridicat doua turnuri de belvedere pe teritoriul comunei, unul pe muntele Bene, iar acesta pe Dealul Chingii. Pasunea numita Dealul Chingii se afla la 900 m distanta de locul cetatii Kustaly, spre vest.
Fagul cu o suta de brate Potiond Din traseul turistic marcat cu cruce rosie, intre varful Colos si varful lui Alexandru, coboara o vale laterala abrupta spre valea larga a paraului Fenyovize.
Cascada Putnei Am gasit cutia ieri impreuna cu fiul meu, Rares. In prezent Cascada Putnei este inclusa in Parcul Natural Putna Vrancea, ca zona de management durabil.
Varful Cosna Plaiurile Nemirei De la monument am facut o mica plimbare spre varful care se afla la doar 500 m.
Piatra Corbu Larga Piatra Corbu reprezinta o inpresionanta faleza de gresie, aflata la extremitatea celui mai zdravan contrafort al Culmii Berzuntilor - Stogu -, la confluenta paraului Larga cu Trotusul.
Biserica catolica fortificata Bancu Administrativ vorbind, implicit si istoric, si asa cum apare ea in catalogul monumentelor istorice din judetul Harghita. Granita dintre cele doua sate reprezinta albia paraului Bisericii si biserica in sine.
Fantana alba In zona centrala a Muntilor Persani, intre Pasul Bogata si satul Bogata Olteana se afla Padurea Bogata. Aria naturala protejata, cu o arie de 85 km2, se intinde pe o lungime de 17 km, de-a lungul vaii paraului Bogata.
Biserica evanghelica Rupea Biserica evanghelica (lutherana) fortificata din Rupea, construita in secolul al XIV-lea, se afla pe strada Republicii numarul 147.
Izvorul Fabricii de Tigle Sancraieni Sancraieni este localitatea Ciucului de Jos cu cele mai multe izvoare de apa minerala. Cel mai popular izvor al satului este cel de langa drumul principal al localitatii, din fata fostei fabricii de tigla.
Cheile Tisitei Nu inteleg din descriere daca la coordonate se afla o geocutie, sau este doar un ascunzis inregistrat in care oricine poate plasa o geocutie. POI este abrevierea de la Point of Interest, adica Punct de Interes. Ti-am urmat sfatul si am ascus o cutie in Cheile Tisitei.
Piatra Gaurita Bixad Piatra Gaurita se afla langa localitatea Bixad. Este o stanca cu o gaura, care azi este colmatata.
Biserica evangelica-lutherana Targu Secuiesc Biserica evangelica-lutherana din Targu Secuiesc se afla pe strada Gheorghe Doja numarul 10.
Mausoleul si cimitirul eroilor Odorheiu Secuiesc In fata mausoleului sunt 8 morminte ale ostasilor romani, din primul razboi mondial, iar in spate sunt 35 de morminte ale ostasilor din cel de al doilea razboi mondial. Mausoleul si cimitirul eroilor din Odorheiu Secuiesc a fost construit in anul 1929, pe dealul Cuvar.
Muzeul National Secuiesc Sfantu Gheorghe Dupa verificarea tuturor locurilor posibile, potrivite pentru un ascunzis in jurul Muzeului National Secuiesc din Sfantu Gheorghe, am gasit in sfarsit ascunzisul. Sambata si duminica, muzeul este deschis pana la ora 14.
Stanca Panaghia Masivul Ceahlau A fost dorinta unui prieten, sa urce pe renumitele scari de pe Ceahlau, despre care se poate citi atat de mult in ultimul timp. Se inalta cu mai mult de 70 m deasupra platoului.
Bazinul de acumulare si statia de pompare Targu Mures Bazinul de acumulare numarul 1 si statia de pompare din Targu Mures se afla pe strada Verii, la numarul 4. Cele doua cladiri, care se afla intr-un parc inchis, au fost construite pe baza proiectelor lui Rado Sandor, in stil secesionist, intre 1908 si 1911.
Mlastina Benes Vrabia Nu am ales cel mai potrivit moment pentru a vizita o mlastina, era si destul de frig, asa ca am cautat doar geocutia.
Turnul Cizmarilor Sighisoara Turnul Cizmarilor din cetate, cu toate ca dateaza din timpuri mai vechi (a fost construit in 1521), si-a capatat forma de azi in anul 1681.
Varful Ciomatu Mare Muntii Bodoc Avand atatea locuri frumoase de vizitat in tara, am cam neglijat locurile apropiate.
Biserica romano-catolica din Poian Nu am crezut ca o sa fie chiar asa de usor si rapid.
Biserica catolica Armaseni Numarul locuitorilor satului, conform datelor recensamantului din anul 1992, este 726. Am avut norocul sa ne vada la poarta bisericii cel care tine cheia (are casa langa biserica).
Baile Homorod Fiind aproape de sosea, am zis s-o incercam, nici o sansa. Am gasit si aceasta geocutie.
Ormenis Este marginita la vest si nord de Lunca Oltului care formeaza hotarul cu judetul Covasna, la sud de comuna Apata si la vest de comuna Racos. Comuna Ormenis este situata in partea de nord-vest a judetului Brasov, la 45 km de municipiul Brasov, la confluenta zonei numita Tara Barsei cu zona Oltului mijlociu, despartite de defileul Oltului intre Racos si Augustin.
Piatra Soldatului Valea Oituzului Pe o serie de harti, de exemplu Muntii Nemira - Dimap, apare localizata pe malul stang al Oituzului, putin in amonte de confluenta cu paraul Caraslau, o formatiune stancoasa cu denumirea in maghiara, Honvéd-kõ.
Piatra cu caldare mare Piatra Soimului Oituz Dupa ce trecem pe sub Piatra cu Palarie, ramanem sub zidul de piatra pana atingem muchia sud-vestica a dealului. Cunoscand bine locatia, ne-a fost usor sa gasim ascunzisul.
Fag sub Murgul Mare Pe partea nordica a muntelui Murgul Mare, aproape de padure, pe pasune, putem vedea un fag cu circumferinta de 3,6 m.
Varful Tihu Muntii Calimani Varful Tihu, 1799 m, este un con secundar ce domina o regiune periferica din flancul sudic al Muntilor Calimani.
Fantana intelepciunii Remetea Fantana intelepciunii se afla in centrul comunei Remetea, la intersectia strazii Banya si Paraul Pietrei. A fost inaugurata in anul 2019, cu ocazia zilelor comunei Remetea.
Pasul Ferto Am gasit geocutia ascunsa langa Pasul Ferto, in timpul unei ture, cu ocazia caruia am trecut dinspre localitatea Madaras Ciuc spre Izvoare, dupa care am urcat pe varful Harghita Madaras. Din cauza padurii dense s-ar putea sa ai semnal mai slab la gps.
Borsaros Nu am gasit cutia.
Biserica catolica Sandominic Biserica baroca din Sandominic a fost construita intre anii 1787-1802, si are patronajul Sfantului Dominic. Biserica romano-catolica impreuna cu zidul de incinta este monument istoric, HR-II-m-A-12963.
Mormantul reginei Reka Ea a fost prima sotie a hunului Attila, fiica printului Keve si mama printului Csaba. Conform unei legende secuiesti locale, pe valea paraului Rica/Rika, sub culmea pe care se afla Cetatea Reka, sub o stanca de calcar, se afla mormantul reginei Reka.
Turnuletul La Chip Sighisoara In acest loc se afla azi cimitirul evreiesc. Turnuletul La Chip se afla pe vechiul drum care trecea dealul Podei, situat la intrarea in oras dinspre Targu Mures, respectiv Medias.
Lacul Tivoli Sovata Oricat am scormonit la baza stalpului in cauza n-am dat peste geocutie.

Poduri din lemn Jigodin in limba maghiara - magyarul: Zs

Obiective cultural-istorice - Judetul Harghita
* Detalii despre contextul istoric si semnificatia culturala dupa autentificare.

• Urmarire Poduri din lemn
  • Localizare pozitie pe harta Jigodin

Stii locuri de vizitat din judetul Harghita, frumoase si interesante, dar mai putin cunoscute? Prezinta-ne informatii despre aceste locuri, si da posibilitatea celorlalti sa le cunoasca nemijlocit!

• Intr-un final, am ajuns si la altarul Sfanta Maria. S-a intunecat deja, asa ca mi-am scos frontala.
  • Am profitat de vacanta copiilor si am dat o fuga la Liteni. Imi place mult cetatea dar nu cred ca mi-ar fi placut sa fiu soldat in epoca medievala.
  • Desi nu era unde ne-am imaginat initial. O observatie as avea.
  • Am gasit cutiuta relativ usor. Deoarece a trebuit sa sap in zapada, si sa urnesc pietrele inghetate cu batul de tura :).
  • Am identificat locatia geocutiutei.
  • Ascunzisul este excentric localizat fata de traseul marcat al culmii Pricopanului ce trece prin apropiere. Ceea ce poate, relativ, deranja.
  • Dupa ce am ratat cutia de pe Varful Iavardi, speram sa o gasim macar pe cea de la Stanca Bufnitei. Aflata pe traseul al carui fotoreportaj l-am publicat pe Munte si Flori.
  • Acces usor de la Colibele Haiducilor sau Zoo. Gasit usor geocutia dupa indiciile foto.
  • Ascunzis interesant. Am gasit o geocutie, ascunsa in Poiana Mica de langa Poiana Brasov.
  • Felicitari pentru gasirea geocutiei. Te rog sa nu mai pui bomboane in geocutii, nici alte alimente sau cosmetice.
  • Ascunzisul a fost amenajat in august, si accesand muntesiflori.ro prin linkul din descriere am vazut poze cu bujori.
  • Am gasit-o azi.
  • A doua batalie de la Varful Cetatii a fost din pacate o infrangere. Am gasit bolovanii uriasi, punctul de belvedere si cel de odihna, insa nu si copacul trasnit din poza lui trekkingklub.
  • In apropierea ascunzisului, m-am intalnit cu un agent de paza si cainele lui. Probabil am fost suspect, cautand prin zona.
  • Am gasit cutia, putin ruginita, cu jurnalul putin umed, cu pixul, intr-adevar, nefunctional. A trebuit, e drept, sa depunem putin efort pentru a o gasi.
  • Am gasit cutia in padure.
  • Am rebaleiat zona ascunzisului, cu acelasi rezultat. Mai mult, au mai disparut dintre cioate, de putreziciune, iar altele s-au ascuns in vegetatia regenerata.
  • Relativ frumoasa vreme, mersi.
  • Prima data am incercat gasirea acestei geocutii cu ocazia festivalului Artmania. Nu a fost sa fie, locul era plin cu oameni, iar in jurul ascunzisului a fost amenajata o terasa.
  • Pe canicula am preferat urcusul cu aer conditionat, 4x4 si muzica in surdina. Drum accesibil si dinspre Caraclau spre stalpii metalici de energie electrica.
  • Cutia era un pic descoperita, dar in stare buna. Locatie accesibila auto.
  • Acesta este primul ascunzis, pe care l-am gasit impruna cu mama. Daca pana acum acest joc a fost considerat de catre ea, ca unul neserios, experienta cautarii pe viu a fost una pozitiva.
  • Am ales cel mai scurt drum pentru a ajunge la geoobiectiv. Imediat dupa cascada Zugo, un drum de caruta urca pe Nascalat, iar serpentinele ne duc pana la stana de langa Stanca cu turnulet.
  • Am pornit sa explorez zona Manastirii Pestera Sfantului Ioan Casian la primele ore ale diminetii. In curtea manastirii o tablita ne arata poteca care duce spre pestera.
  • Dar a durat ceva pina am scos-o de la locul ei. Multumesc.
  • Frumoasa biserica.
  • La vedere, privelistea superba. Usor accesibila cand nu este zapada.
  • Cu ocazia zilei femeilor am vizitat inca o data Cetatea Bufnitei, care este un loc plin de istorie. Am gasit si geocutia.
  • Din pacate Parcul de Aventura linga lacul Tivoli era inca in repaus. Dormea inca, somnul de iarna.
  • Am sosit dinspre Bezid, pe un drum destul de rau, care pune la incercare masina. In apropierea casei parasite apare insa si o bucata de asfalt.

Ai ajuns in Jigodin si ai reusit deja sa vizitezi obiectivul Poduri din lemn? Sau vrei doar sa comentezi, si sa completezi descrierea? Povesteste-ne despre experienta ta!

Copyright © 2007-2024 Geotrekking.ro, site-ul geotrekking in limba romana. Toate drepturile rezervate. Geodrumetie, ghid turistic Romania, drumetii, geoobiective si atractii turistice. Documentam atractiile turistice ale Romaniei de 17 ani, 2 luni si 17 zile!