Centrul Memorial al Granicerilor Secui - Frumoasa

Atractii turistice - Autentificare/Inregistrare (2935 atractii turistice, 12915 poze si 1414 comentarii)

Centrul Memorial al Granicerilor Secui a fost infiintat de administratia locala si Asociatia pentru Frumoasa, cu sprijinul guvernului maghiar. Centrul de expozitii prezinta trecutul militar al secuilor si rolul lor secular in apararea granitelor...

Harti, descrieri si comentarii detailate, poze, posibilitate de cautare, navigare pe teren in timp real catre Centrul Memorial al Granicerilor Secui - Frumoasa - dupa inregistrare.

Apus de soare 1 Muntele Ascutit Harghita Madaras
Apus de soare 1
Barza Zoo Targu Mures
Barza
Bazinul de acumulare privit din strada Henri Coanda Targu Mures bazin acumulare statie pompare apa
Bazinul de acumulare privit din strada Henri Coanda
Stejarul
Amenajare Baile Cisar
Amenajare
Sa indraznesc sa caut aici? Saciova panorama
Sa indraznesc sa caut aici?
Castelul Kemeny 6 Castel Kemeny Brancovenesti Mures
Castelul Kemeny 6

Ai ajuns deja in acest loc, si ai reusit sa surprinzi ipostaze deosebite ale acestui geoobiectiv? Incarca pozele tale in albumul foto Centrul Memorial al Granicerilor Secui Frumoasa!

>>> Vizitati Centrul Memorial al Granicerilor Secui - Frumoasa si celelalte obiective turistice prezentate. Multe dintre ele sunt locuri inedite, mai putin cunoscute. Va invitam sa le descoperiti!

Afla care sunt obiectivele turistice din Frumoasa, cea mai apropiata localitate, care se afla la 0,37 km distanta. Repere arheologice pe teritoriul localitatii Frumoasa: 2
Panorama Bozeni Am sosit in padurea de deasupra satului Bozeni, venind cu bicicleta prin padure, dinspre movilele lui Ali pasa.
Plantatia de lavanda din Cechesti poate fi vizitata in 2023, intre 24 iunie si 16 iulie, in cadrul zilelor deschise, in timpul saptamanii intre orele 15-20, in weekend intre orele 10-20. In apropierea locatiei se poate parca langa terenul de fotbal.
Capela Sfanta Ana Intoarcerea din turul tarii (dupa cutii), dupa o noapte de groaza, in masina, la Balvanyos, alaturi de ursoaica si puii ei. Am gasit cutia de la bisericuta, am schimbat sacosa de nylon cu una noua si rezistenta. Am gasit aceasta geocutie inainte de o ploaie zdravana.
Cetatea Ika Un ascunzis bine amplasat si bine amenajat. Nultumim pentru ascunzis, si ca l-ai reascuns dupa ce buturuga initiala a fost pradata.
Vila Anna Baile Tusnad Ajungand la fata locului, nu puteam sa-mi inchipui, oare unde ar putea fi ascunzisul?
Cetatea Bufnitei Printre curiozitatile turistice ale statiunii Borsec putem enumera Pestera cu Gheata, Grota Ursilor, formatiunea de travertin Dealul Rotund, Cetatea Bufnitei, si nu in ultimul rand izvoarele de apa minerala.
Varful Oituz-Izvor Spre sud avem o panorama spre varfurile Inzapezitul Mic, Neagu, si Musat. Confirm prezenta stanelor si a cainilor aferenti in zona, din cauza carora nu m-am putut apropia de ascunzis.
Varful Cosna Plaiurile Nemirei De la monument am facut o mica plimbare spre varful care se afla la doar 500 m.
Movilele lui Ali pasa Livezeni Aici, in timpul campaniei otomane, in anul 1662 isi ridica tabara Ali pasa. Dupa cateva zile cu ploaie, in sfarsit o zi cu soare.
Muntele Mihai Pe versantul nordic al muntelui Mihai se afla o partie de schi, de categorie grea, dotata cu teleschi.
Loc pentru picnic Furnalul Bodvaj In ziua aceea amenajam geoascunzisuri in valea paraului Bradul Mare, iar dimineata devreme am reascuns geocutia de la furnal, disparuta cu mult timp in urma.
Capela Sfantul Stefan Dealul Perko Citind informatiile de pe site, inainte de a pleca pe teren, pentru a cauta cutia de pe Dealul Perko, am constatat cu oarecare surprindere ca era ultimul ascunzis publicat. Capela de pe el are o vechime necunoscuta, cunoscandu-se doar anii unor reconstructructii sau adaosuri, secolul XVII, XVIII-lea.
Pictura murala Targu Mures Una dintre cele mai lungi picturi murale neintrerupte din Romania, si cel mai mare mural din judetul Mures, se afla pe strada Cutezantei. A fost realizata in toamna anului 2020, de catre artistul urban, Laurentiu Alexandrescu.
Coasta Pietroasa Jigodin Coasta Pietroasa este o faleza mai mica, aproape de orasul Miercurea Ciuc, unde incepatorii pot exersa catararea pe stanca.
Casa Kolping Sighisoara Casa Medrea, strada Manastirii 10, MS-II-m-B-15915. Casa Kolping.
Izvoarele Apor si Mikes 1 Baile Tusnad Dimineata zilei de 22 05 2011, pe nemancate, am gasit aceasta geocutie. Cand astepti sa se umple o sticla de 5 litri la izvor, ce altceva poti sa faci?
Varful Chircus Muntii Berzunti La varf se poate ajunge pe mai multe trasee ce pleaca din localitati de pe valea Trotusului - Larga, Pagubeni. Varful este unul dintre cele cateva de peste 900 m ale Muntilor Berzunti, acesta de 903 m.
Casinu Nou Dupa ce ne-am invartit putin in jurul ascunzisului, am citit mai atent instructiunea ajutatoare si am gasit cutiuta ascunsa.
Izvorul Honved Fantana Honved se afla langa drumul asfaltat Sfantu Gheorghe - Baile Sugas. Pe teritoriul locului de odihna amenajat gasim trei izvoare, Honved, Csaba, si un al treilea chiar langa parau.
Capela de pe Magura Baltatei Culmea Pietricica La baza Culmii Pietricica, pe versantul sau nord-estic, exista mai multe sate cu puternice comunitati de ceangai catolici. Dupa un obicei local, pe culmile golase ale unor picioare ale Pietricicai, fiecare asemenea comunitate a ridicat cate o capela.
Strada Mamica Mica Targu Secuiesc Curtea 43 se numeste si azi strada Mamica Mica, in limba maghiara Kicsimama. Si-a dobandat buna reputatie de la o batranica, care traia aici intr-o casuta acoperita cu sindrila.
Varful Biliboc Muntii Tarcaului Zona Ghimes Dinspre culmea celor mai inalte varfuri ale Muntilor Tarcaului, Grindusu-Ciudomiru-Bortoasa, se desprinde un puternic brat lateral ce se termina deasupra depresiunii Ghimes prin cateva picioare. Pe o vreme de toamna ca in basme, intr-un peisaj reconfortant, am ajuns la varful si monumentul Biliboc.
Biserica unitariana Piata David Ferencz Targu Mures Parohia si biserica unitariana - Piata Dávid Ferencz - Targu Mures.
Fantana mosului Elek Odorheiu Secuiesc Este creatia sculptorului Zavaczki Walter. Fantana mosului Elek se afla in parcul orasenesc din Odorheiu Secuiesc.
Dalnic Dalnic este unicul sat al comunei omonime, din 2004, in urma unui referendum. Spre capatul nord-vestic al satului se afla o mica piateta dominata de doua obiective majore.
Izvorul Piricske Muntii Harghita Acest drum m-a intrigat de multa vreme.
Sub Varful Lepsa Rugam primul gasitor al acestei cutii sa adauge pe titlului de pe eticheta si de pe coperta jurnalului cuvantul SUB, iar daca suie si pe Varful Lepsa si gaseste cutia de acolo sa taie de pe eticheta aceleia acelasi cuvant . Desi am trecut de vreo trei ori cu bicicleta pe drumul ce trece pe sub varf, deabia iarna acesta am reusit, in sfarsit, sa caut geocutia.
Trei Caldari Gasit mai greu geocutia. Se zice ca scoti apa si din piatra seaca. Anul 2016 a fost el insusi un an plin pentru ascunzis.
Printre pini Sanpetru Ascunzisul a fost destul de usor de gasit.
Capela Sfantul Petru si Pavel Muntele Iavardi Intr-adevar, cutia ascunsa in tinda capelei nu mai este, asa ca am ascuns alta noua (vezi foto) intr-un loc, poate, mai sigur. Am ajuns aici intr-o tura de iarna, cu fulguieli razlete.
Mocanita Sovata Campu Cetatii Vagoanele au o lungime cuprinsa intre 11-12 m, o capacitate totala de 90 de locuri. Pe locul ascunzisului a crescut un lastaris verde.
Borsaros Nu am gasit cutia.
Altarul Stogul de piatra Altarul este cea de a treia stanca interesanta din seria celor din zona Stogul de piatra. Geocutia a fost gasita de nepoata noastra mai mica - 10 ani - doar pe baza indicatiilor, era OK.
Teiul de 500 de ani din Leliceni Am pus in cutie un GeoKret. Da, locul este unul deosebit. E Harghita 40 GeoKret.

Centrul Memorial al Granicerilor Secui Frumoasa in limba maghiara - magyarul: Sz

Obiective cultural-istorice - Judetul Harghita
* Detalii despre contextul istoric si semnificatia culturala dupa autentificare.

• Urmarire Centrul Memorial al Granicerilor Secui
  • Localizare pozitie pe harta Frumoasa

Stii locuri de vizitat din judetul Harghita, frumoase si interesante, dar mai putin cunoscute? Prezinta-ne informatii despre aceste locuri, si da posibilitatea celorlalti sa le cunoasca nemijlocit!

• Am gasit geocutia in stare buna. Sa speram ca nu vor lua pietrele de pe ascunzis pentru construirea unor gramezi sau inscriptii proprii.
  • Am gasit geocutia cu ocazia unei excursii in zona. Ascunzisul este intr-un loc foarte bun.
  • Gasita la plezneala, avand in vedere ca GPS-ul arata aiurea.
  • Dupa drumul din toamna la Piatra cu ceaun, am crezut ca voi realiza obiectivele din zona relativ usor. Nu a fost chiar simplu sa ajung la Stogul de piatra datorita drumului de aceasta data inghetat, copacilor rupti de zapada cazuti pe traseu si nu in ultimul rand puscasilor ce pazeau zona.
  • Interesante piramide.
  • Apa buna si rece intr-o zi calda de iunie. Merita toti banii locatia propusa, si pentru setea sufletului, si pentru setea trupului.
  • Culmea este ca nici eu nu am avut probleme sa ajung sub capisonul crucii. Dar intrebarea Oare de ce?
  • Am avut noroc ca am gasit poarta deschisa. Era liniste, asa ca am gasit usor ascunzisul.
  • Un loc unde odata ajuns, sigur vei lua o pauza. Pentru masa, pentru odihna sau pentru poze.
  • Am gasit geocutia in timpul unei vizite la Santimbru-Bai in luna noiembrie. Peste statiune s-a asternut deja zapada, si in afara de noi nu mai era nimeni acolo.
  • Cereti geocutia la receptie. Am pus in cutie un TB, Eine Pfote geht auf Reisen si un GeoKret.
  • Intr-un loc minunat am gasit geocutia.
  • Am participat la alegerea ascunzisului si la ascunderea geocutiei.
  • Desi aici nu apare nimeni, jurnalul contine inca 8 gasiri.
  • Am gasit aceasta geocutie.
  • Am gasit geocutia de langa spectaculoasele coloane de bazalt. Nu uitati sa vizitati si craterul vulcanic din apropiere.
  • In momentul vizitarii salinei, nu am stiut ca exista o cutie in acest loc, dar cele vazute m-au incantat si consider acest loc o realizare a statului roman, fiind unica in tara. Asa cum este reamenajata, atrage foarte multi turisti si nu numai romani, ci din toate colturile lumii.
  • Am trecut Dunarea cu bacul, de la Galati la comuna IC Bratianu, unde am amenajat un geoascunzis. Am oprit prima data langa ramasitele podului si cazematele germane de langa Balta Salcuta.
  • Gasirea cutiei oferind emotie si satisfactie. Cutia, cat o eprubeta ceva mai larga, nu permite decat lasarea unor obiecte mici sau pliabile.
  • Am parcat pe marginea drumului, undeva intre sonda straveche si cimitirul eroilor, deplasandu-ma apoi pe jos pana la ambele ascunzisuri. Initial am cautat geocutia la extremitatea stanga a randului de jos, dar am gasit-o la extremitatea dreapta.
  • Am gasit geocutia de pe Muntele Mic. Prima data am cautat fara GPS, dar n-a mers.
  • Am vrut sa caut zece ascunzisuri in aceasta zi. Dar s-a inserat, si am ajuns doar la noua.
  • Un obiectiv impunator, bine intretinut, merita vizitat. Geocutia prezenta urme de condens.
  • Cu ocazia plimbarii mele prin Baile Tusnad am gasit si aceasta geocutie.
  • Pe harta zonei Balvanyos editata de Dimap - Budapesta, zona de concentratie maxima a izvoarelor minerale de pe Valea Iadului este denumita Herko Kert (Gradina Herko - ultimul cuvant poate de origine antroponimica? Denumirea am mai intalnit-o doar in descrierea unui traseu in trecere pe aici, descris in revista de turism Gyopar/Floarea de Colti).
  • E o cutie destul de bine ascunsa. Ajutat de o buna prietena, am reusit sa gasim cutiuta (de fapt ea a gasit-o).
  • Prima geocutie gasita in Romania, sper sa urmeze sute inca.
  • Am cautat in 2 zile diferite cutia. M-a ajutat si un catel strengar de la pensiunea din zona.
  • Am gasit aceasta comoara. Locul este destul de usor de localizat.
  • Ieri, 11.07.

Ai ajuns in Frumoasa si ai reusit deja sa vizitezi obiectivul Centrul Memorial al Granicerilor Secui? Sau vrei doar sa comentezi, si sa completezi descrierea? Povesteste-ne despre experienta ta!

Copyright © 2007-2024 Geotrekking.ro, site-ul geotrekking in limba romana. Toate drepturile rezervate. Geodrumetie, ghid turistic Romania, drumetii, geoobiective si atractii turistice. Documentam atractiile turistice ale Romaniei de 17 ani, 2 luni si 17 zile!