Cismeaua din valea Lozova - Valea Teilor

Harti, descrieri si comentarii detailate, poze mai mari, posibilitate de cautare, navigare pe teren in timp real catre Cismeaua din valea Lozova - Valea Teilor - dupa inregistrare.

Cetatea Slimnic 7 Slimnic Stolzenburg cetate
Cetatea Slimnic 7
Histria 6 Histria
Histria 6
Aval de cascada Ceahlau cascada Duruitoarea
Aval de cascada
Izvor amenajat Izvorul Rece Sinaia
Izvor amenajat

Ai ajuns deja in acest loc, si ai reusit sa surprinzi ipostaze deosebite ale acestui geoobiectiv? Incarca pozele tale in albumul foto Cismeaua din valea Lozova Valea Teilor!

Cismeaua de pe valea Lozovei se afla la sud-vest de satul Valea Teilor (nume vechi Meidanchioi). Localitatea Valea Teilor este resedinta al comunei cu acelasi nume... Vizitati Cismeaua din valea Lozova - Valea Teilor si celelalte obiective turistice prezentate. Multe dintre ele sunt locuri inedite, mai putin cunoscute. Va invitam sa le descoperiti!

Cea mai apropiata localitate este Floresti, se afla la 2,41 km distanta. Repere arheologice pe teritoriul localitatii Floresti: 3
Ce atractii importante si populare sunt in apropierea obiectivului turistic Cismeaua din valea Lozova Valea Teilor?
(detalii dupa autentificare)
Izvorul Tamaduirii - Alba la la 2,5 km.
Izvorul Tamaduirii se afla la 2 km de satul Alba, pe drumul catre Valea Teilor. Cladirea ridicata deasupra izvorului este pictata cu scene religioase, si este dotata cu o cruce acoperita si pictata.
Cismeaua din Valea Teilor la la 2,9 km.
A fost reparata de primaria comunei Valea Teilor in anul 2019. Cismeaua din Valea Teilor a fost construita in anul 1984 de catre Carastoian Nicolae si consatenii comunei.
Pestera de la Moara Dealul Consul la la 6,7 km.
Dealul Consul, preponderent alcatuit din roci vulcanice - porfire variat colorate - are la baza strate de calcar triasic, in care este cantonata si Pestera de la Moara.
Pestera de la Stanca Dealul Consul la la 6,7 km.
Dealul Consul are o alcatuire mai putin comuna, pe de o parte din roci vulcanice, pe de alta parte dintr-un soclu de calcare triasice, intr-o klippa de acest gen fiind cantonata si Pestera de la Stanca.
Cismeaua din Padurea Trestenic la la 6,8 km.
Trestenic este unul dintre satele componente ale comunei Nalbant. Pe site-ul comunei, la capitolul obiective turistice este trecutã Cismeaua din Padurea Trestenic, dar fara nici o alta precizare.
Cetatea de calcar de pe Dealul Edirlen la la 7,7 km.
Dealul Edirlen se afla la extremitatea nord-estica a Dealurilor Niculitelui, fiind declarat rezervatie naturala mixta, botanico-faunistica. In plus, pe varf se afla si urmele unei cetati de refugiu de prin sec V-III ante Cr, foarte putin cercetata din punct de vedere arheologic.
Dealul Consul la 7,8 km.
Este o aparitie insolitã in peisajul muntos al Dobrogei de Nord prin izolarea sa de dealurile Babadagului din imprejurimi si de care tine structural. Pentru masivitate, vigurozitate si zveltete, pentru salbaticia reliefului isi merita renumele de munte, chiar daca are doar 333 m.
Monumentul de pe Dealul Cerbului Niculitel la la 9,2 km.
Este vorba despre un  obelisc inalt de vreo 3 m, construit din piatra, dedicat eroilor din comuna Niculitel, cazuti in cele doua razboaie mondiale.
Manastirea Celic Dere la la 9,5 km.
Fantana Zmeului Niculitel la la 9,9 km.
La est de satul Niculitel se ridica dealul Zmeului, compus din calcar cenusiu, deal care se ridica la 160 m deasupra nivelului marii. Din acest deal izvoreste o apa limpede si racoroasa, si care se scurge spre vatra satului.
Cismeaua de pe Strada Abrupta Niculitel la la 10,1 km.
Are doua tevi de scurgere, si o atentionare conform careia apa nu este buna de baut. Cismeaua se afla la intersectia strazilor Aprupta si Fantana Zmeului din Niculitel, pe valea paraului lui Iancu.
Cismeaua de langa biserica Sfantul Atanasie Niculitel la la 10,3 km.
Cismeaua de langa biserica Sfantul Atanasie din Niculitel se afla la intersectia strazilor Bisericutei, Fotografilor, si drumul judetean DJ229. Deasupra tevii de scurgere are doua cavitati varuite in alb, de unde lipseste probabil tablita cu inscriptia originala.
Biserica din Telita Frecatei la la 10,4 km.
Biserica satului Telita - relativ de curand, declarata monument istoric - este renumita prin arhitectura specifica bisericilor slave si prin numarul de turnuri, 6 sau 7.
Vechiul cimitir turcesc Iaila la la 10,8 km.
Pe panta vestica a pasului, sub culme, se afla un vechi cimitir turcesc, zice-se parasit, desi, de la unul dintre locuitori am aflat ca n-ar fi decat neingrijit. Pasul Iaila - Yayla - Carapelit - 192 m - desparte Muntii Macinului de Podisul Babadagului.
Crucea celtica Niculitel la la 10,8 km.
Pe potcoava de dealuri - ale Niculitelului - ce inconjoara localitatea Niculitel s-au descoperit urmele unei cetati, apreciata a fi dacica, precum si cele ale asa-numitului Troian - Val al lui Traian - un val de pamant cu caracter defensiv din epoca romana ori bizantina.
Bazilica paleo-crestina Niculitel la la 11 km.
Bazilica paleo-crestina se afla pe strada Muzeului numarul 1, in partea de nord-est a satului Niculitel. A fost ridicata la sfarsitul secolului al IV-lea, in timpul domniei imparatilor Valens si Valentinianus, si a suferit modificari in secolul al V-lea, in timpul domniei imparatului Theodosius al II-lea.
Izvorul Carmazau Niculitel la la 11,1 km.
Izvorul Carmazau se afla la est de satul Niculitel, la aproximativ 3,3 km distanta, in linie dreapta.
Cismelele de pe Strada Bazilicii Niculitel la la 11,1 km.
A doua cismea de pe strada Bazilicii se afla la intersectia cu strada Viticultorilor. Prima cismea se afla la intersectia strazilor Bazilicii si Invatatorilor din Niculitel, aproape de strada Isaccei, drumul judetean DJ229.
Dealul cu bujori Ciucurova la la 11,6 km.
Dealul cu bujori - Atmagea, Ciucurova. Sosind dinspre nord, am gresit intersectia. Am reusit destul de usor sa gasim poiana cu bujorii.
Varful Tuguiata Podisul Babadagului la la 14,1 km.
Varful Tuguiata este cel mai inalt varf al Podisului Babadagului, avand 402 m. Nu are valente peisagistice deosebite, platoul sau somital fiind o poienita inconjurata de padure. Am gasit geocutia foarte usor, dar am constatat ca aceasta este deteriorata.
Varful Tuguiata Batrana Podisul Babadagului la la 14,2 km.
Tuguiata Batrana se afla piciorul vestic al celui mai inalt varf al Podisului Babadag, Tuguiata, de 402 m. Tuguiata Batrana nu are decat 383 m, este insa mai spectaculoasa, prezentand o serie de coltani prapastiosi pe culmea sa si golul aferent, ce ofera cateva belvederi spre sud si vest. Dupa ce am pus o cutiuta noua in ascunzisul de pe varful Tuguiata, mi-am continuat drumul spre Tuguiata Batrana.
Dealul Asan Podisul Babadagului la la 15 km.
Podisul Babadag continua, fiziologic vorbind, culmea Muntilor Macin incepand din pasul Iaila sau Carapelit, ajungand pana pe malul Lacului Razelm.
Izvorul Cozluk Muntii Macinului la la 15,3 km.
Nu mi-am propus parcurgerea intregului traseu turistic Cozluk, pe marcajul punct rosu. Soarele mi-a zambit atat de pe piatra cat si de pe copac, harletul era la locul lui, frunzele erau asternute frumos, dar cutiuta a fost de negasit. Traseul Cozluk: Greci - Pasunea Crucele - Valea Cozluk - Valea Radului - Teiul Stramb - Baia de arama - Pietrele Lacului - Varful Conaciu - Valea Plopilor - Pietrele Mariei - Greci.
Varful Secarul la la 15,7 km.
Stejarul din Valea Cozluk Muntii Macinului la la 16,1 km.
Traseul turistic Cozluk, marcat cu punct rosu, trece prin valea Cozluk. Desi m-am invartit in jurul lui, am cotrobait in toate gaurile din stejar, nu am gasit geocutia. Chiar langa drum putem vedea un stejar imens, cu circumferinta de 5,5 m.
Cheile Chediului Muntii Macinului la 16,3 km.
Sunt un mare amator de chei, astfel mi-a facut placere sa pot parcurge niste chei adevarate si in muntii Macinului. Nu, in august, nu. Chediul este un paraias, cel mai adesea sec (vara), ce curge prin marginea vestica a golfului Cazluc al Depresiunii Greci (5 km de Greci).
Varful Cozluc Muntii Macinului la la 16,7 km.
Cozluc este unul dintre dealurile spectaculoase ale abruptului sudic al Muntilor Macin, prin haosul de stanci de pe culmea sa. Dintr-o eroare impardonabila - nostra culpa - am botezat varful Cozluc, unde am instalat o geocutie, cu numele altui varf, Suluc (care sunt, de fapt, doua, Mic si Mare). Planul meu a fost ca dupa parcurgerea Cheilor Chediului sa ajung cumva si pe varful Cozluc, respectiv la geoascunzis.
Manastirea Cerbu la la 17,6 km.
Este o manastire infiintata recent, in anul 2000, bisericuta, corpurile de chilii fiind construite intre 2000-2006. Cred ca am gasit copacul despre care se vorbeste in informatia ajutatoare, a se vedea poza atasata, dar toate scorburile erau goale. Dupa ce am facut o plimbare in padurea Topolog, si am gasit boboci de bujori, m-am oprit la Manastirea Cerbu. Atrag atentia 9 troite dispuse in zig-zag pe panta unui deal din incinta, traseul lor inchipuind Drumul Crucii si conducand la un paraclis central.
Obiective cultural-istorice - Judetul Constanta
* Detalii despre contextul istoric si semnificatia culturala dupa autentificare.

• Urmarire Cismeaua din valea Lozova
  • Localizare pozitie pe harta Valea Teilor

• Cascada Putnei: Prima cutie geotrekking gasita de noi - Am gasit cutia ieri impreuna cu fiul meu, Rares. :o) In drum spre Cheile Tisitei, unde ne propusesem sa plasam prima noastra cutie, ne-am oprit si la Cascada Putnei, pe care o vizitasem de mai multe ori in trecut, fara sa stiu de existenta jocurilor cu GPS.
  • Gradina Zmeilor: La iarba verde - Am iesit la iarba verde la zmei si din intamplare in timp ce ne cataram din distractie pe stanci am dat din intamplare peste cutie. Am desfacut-o curiosi si am inceput sa citim si sa vedem lucrurile din cutie.
  • Ulmul din Capeni: Ceea ce era afara, era si inauntru - Am inconjurat ulmul de cateva ori, cautand in toate cavitatile posibile. Copacul este plin cu vietati, furnici, muste si viespi.
  • Biserica catolica - Ernei: Cautand nuci sub salcam - Era mult mai greu sa scot geocutia din ascunzis, fara sa fiu remarcat, decat sa gasesc ascunzisul. Omul care locuieste chiar vizavi de biserica imi urmarea fiercare pas, stand in poarta casei.
  • Izvorul de pe strada Mestecanisului: Apa nepotabila - Am ajuns la fata locului in jurul amiezii. Izvorul era inconjurat de localnicii, care carau apa, unii pentru baut, alti pentru gradina.
  • Biserica unitariana din Calnic: Biserica unitariana versus reformata - Odata ajuns in sat, am inceput sa caut geocutia in clopotnita de la prima biserica. Apoi mi-am dat seama ca m-am grabit.
  • Drumul Crucii - Dracoaia: Nici drumul nu mai e ce a fost - Am parcurs acest traseu si atunci cand am gasit geocutia de pe Dracoaia. Intre timp padurea de pini a fost afectata de capriciile meteo, doboraturile de arbori afectand cararea tematica.
  • Biserica reformata - Lisnau: Contrar legilor lui Murphy - In drum spre Saciova, unde ma asteptau prietenii cu bunatati traditionale, am nimerit la Lisnau. Nu eram chiar pe drumul cel bun, dar macar am putut sa caut si aceasta geocutie.
  • Poarta Ako - Ciucsangeorgiu: Usor de gasit - Desi aici nu apare nimeni, jurnalul contine inca 8 gasiri.
  • Izvorul Ozunca: Loc de odihna degradat - Au trecut mai mult de 5 ani de la ultima gasire a geocutiei ascunse aici, ascunzisul se afla poate in locul cel mai frecventat al statiunii, astfel nu am venit cu prea multe sperante. Locul de odihna se afla in stare avansata de degradare.
  • Turnul Apor - Baile Tusnad: Nu e vorba de alte jocuri - Scuze, aveam impresia, gresita dealtfel, ca se poate loga gasirea unui POI. Dupa ce am verificat mi-am dat seama ca defapt am primit punct dar numai pentru ascunzisurile gasite goale, facand postarea cu optiunea Am gasit doar locatia.
  • Izvorul Koncsag - Baile Tusnad: Buna apa de izvor - Dupa insuccesul de la podul CFR, am mers la izvorul Koncsag sa ne refacem rezervele de apa inainte sa urcam spre Stancile Turnuri. Dupa ce ne-a delectat cu apa de la cele trei izvorase amenajate, am cautat cutia, pe care am gasit-o in buna stare.
  • Pasul Ghimes: Trasee de drumetie prin Pasul Ghimes - Iata doua trasee de drumetie in circuit, avand Pasul Ghimes ca punct de tranzit. Si care trec si pe la cateva alte geoascunzisuri.
  • Cetatea Rabsonne: Suna foarte pitoresc si misterios - Desi nu chiar in drum, am decis sa caut acest loc. Am trecut pe sosea de un drum nou, si am ajuns unde nu era nimic in apropiere.
  • Turnu Rosu din Boita: Proximitate - Am gasit cutiuta ascunsa in zid de radupuscarciuc (10 august) la nici un metru de cutia ascunsa de mine (24 mai) :). Din cauza acestei proximitati cei mai multi cautatori (de pe com) gasesc aceasta cutiuta si se semneaza, dar pe site se logheaza dincolo.
  • Cetatea Feldioara: Cetatea e superba - Am fost la Feldioara, cetatea e superba si impresionanta. Cache-ul nu mai exista, am gasit doar 2 pungi de plastic si instructiunile plastifiate in romana si magiara, toate pe jos in noroi.
  • Padurea Trivale: Am gasit comoara ieri duminica - Destul de bogata si bine ascunsa. A fost prima comoara si a fost super distractiv, pe deasupra cred ca am luat microbul asta definitiv.
  • Concretiuni de Feleac: Am vizitat zona - Primisem coordonatele de la un prieten, si in dupa-amiaza aceea tocmai plecam din oras si am zis sa fac un mic ocol :) Aveam doar coordonate, fara descriere, fara hint, fara poze, absolut nici o alta informatie. Semnalul de la GPS era slab, incat abia isi lua fix pe sub copaci.

Ai ajuns in Valea Teilor si ai reusit deja sa vizitezi obiectivul Cismeaua din valea Lozova? Sau vrei doar sa comentezi, si sa completezi descrierea? Povesteste-ne despre experienta ta!

Stii locuri de vizitat din judetul Constanta, frumoase si interesante, dar mai putin cunoscute? Prezinta-ne informatii despre aceste locuri, si da posibilitatea celorlalti sa le cunoasca nemijlocit!